Pre modela, obzirom da je ovo prvi UT model o kom pisem ukratko i o samom proizvodjacu.
UT ( Unique Toys ) Models, mladjim generacijama i onima koji tek ulaze u hobi mozda proizvodjac ne zvuci poznato a ni vredan paznje. Modele su proizvodili tokom 1980ih i 1990ih kada su i ugaseni tj kupljeni od strane firme Gateway Global tj. AUTOart. Takodje tokom proizvodnje bili su tehnicki partneri sa proizvodjacem PMA ( Minichamps ) ali osim poslovne saradnje nikada nisu bili pod kapom PMA. Nakon preuzimanja Aa desili su se sudski sporovi izmedju Aa i PMA oko prava na koriscenje nekih kalupa i verovatno da to jos uvek traje. Aa je kasnije preuzeo neke kalupe i nastavio da proizvodi modele pod svojim imenom ( npr Corvette C5 ) dok je PMA zvanicno izdao prvu ulicnu 18icu od UT kalupa ( BMW E36 Sedan ). Taj model u crnoj boji se i danas nalazi u PMA muzeju iako ja licno nikada nisam video taj model u PMA kutiji i u toj boji u prodaji. UT svakako moze da se nadje u svetlo plavoj boji i naravno pod njihovim imenom. Kako god za mene licno steta sto nema vise UT kao proizvodjaca jer su za ono vreme imali dobre i kvalitetne modele.
Jedan od modela po kojima je UT poznat je svakako Porsche sa 993 serijom. Upravo jedan takav model imam zelju ovde detaljnije prikazati.
Zvanicni naziv modela je Porsche 911 iz serije 993 oznake GT. Iako se negde vodi i kao GT2 na samom modelu pise GT. Auto je tehnicki zasnovan na modelu Turbo ali sa jednom bitnom razlikom-umesto pogona na sva cetiri ovaj je imao zadnji pogon, ogoljen, napravljen za stazu, pravo vozacko uzivanje. Auto je izradjen u 194 primerka sto mu je vec u samom startu obezbedilo ekskluzivnost i da ce mu cena rasti i rasti a u to vreme bio je i najskuplji serijski Porsche...
Kutija modela spada u neka prosla vremena, malo veca, srebrna, grublji i deblji karton, plasticno postolje na koje je model fiksiran sa 4 srafa. Naravno prednja i gornja strana kutije su otvoreni i pokriveni providnom folijom pa je pogled na model dobar. Ko cuva modele u kutijama i u kutiji ima lep pogled na model.
UT je seriju 993 solidno pokrio i naravno odradili su i ovaj GT2. Pocastili su nas sa tri boje, srebrni koji sam ja odabrao, zuti i prezentacioni iz 1995 crveno srebrnim sa brojem 95 kao godinom prezentacije. Zuti iako lep nisam nikako video kod sebe, da ga nazovem sareni prezentacioni je bio vrlo pozeljan ali UT nije odradio identican model prikazan u magazinu Christophorus broj 252 iz januara 1995. Omasili su felne, prednji zmigavci treba da su beli a broj 95 na UT modelu nema beli okvir. Sve to me je navelo da izbor ode na srebrni u kojoj boji se i pokazivao u raznim casopisima po celom svetu.
Sama linija je veoma dobro skinuta, obzirom na godine samog modela zaista treba spustiti kritike i gledati realno. Kome to ne polazi za rukom moze sada da bira i Spiritovu verziju istog modela. A ko ih voli moze i oba da stavi jedan do drugog i uziva.
UT ( Unique Toys ) Models, mladjim generacijama i onima koji tek ulaze u hobi mozda proizvodjac ne zvuci poznato a ni vredan paznje. Modele su proizvodili tokom 1980ih i 1990ih kada su i ugaseni tj kupljeni od strane firme Gateway Global tj. AUTOart. Takodje tokom proizvodnje bili su tehnicki partneri sa proizvodjacem PMA ( Minichamps ) ali osim poslovne saradnje nikada nisu bili pod kapom PMA. Nakon preuzimanja Aa desili su se sudski sporovi izmedju Aa i PMA oko prava na koriscenje nekih kalupa i verovatno da to jos uvek traje. Aa je kasnije preuzeo neke kalupe i nastavio da proizvodi modele pod svojim imenom ( npr Corvette C5 ) dok je PMA zvanicno izdao prvu ulicnu 18icu od UT kalupa ( BMW E36 Sedan ). Taj model u crnoj boji se i danas nalazi u PMA muzeju iako ja licno nikada nisam video taj model u PMA kutiji i u toj boji u prodaji. UT svakako moze da se nadje u svetlo plavoj boji i naravno pod njihovim imenom. Kako god za mene licno steta sto nema vise UT kao proizvodjaca jer su za ono vreme imali dobre i kvalitetne modele.
Jedan od modela po kojima je UT poznat je svakako Porsche sa 993 serijom. Upravo jedan takav model imam zelju ovde detaljnije prikazati.
Zvanicni naziv modela je Porsche 911 iz serije 993 oznake GT. Iako se negde vodi i kao GT2 na samom modelu pise GT. Auto je tehnicki zasnovan na modelu Turbo ali sa jednom bitnom razlikom-umesto pogona na sva cetiri ovaj je imao zadnji pogon, ogoljen, napravljen za stazu, pravo vozacko uzivanje. Auto je izradjen u 194 primerka sto mu je vec u samom startu obezbedilo ekskluzivnost i da ce mu cena rasti i rasti a u to vreme bio je i najskuplji serijski Porsche...
Kutija modela spada u neka prosla vremena, malo veca, srebrna, grublji i deblji karton, plasticno postolje na koje je model fiksiran sa 4 srafa. Naravno prednja i gornja strana kutije su otvoreni i pokriveni providnom folijom pa je pogled na model dobar. Ko cuva modele u kutijama i u kutiji ima lep pogled na model.
UT je seriju 993 solidno pokrio i naravno odradili su i ovaj GT2. Pocastili su nas sa tri boje, srebrni koji sam ja odabrao, zuti i prezentacioni iz 1995 crveno srebrnim sa brojem 95 kao godinom prezentacije. Zuti iako lep nisam nikako video kod sebe, da ga nazovem sareni prezentacioni je bio vrlo pozeljan ali UT nije odradio identican model prikazan u magazinu Christophorus broj 252 iz januara 1995. Omasili su felne, prednji zmigavci treba da su beli a broj 95 na UT modelu nema beli okvir. Sve to me je navelo da izbor ode na srebrni u kojoj boji se i pokazivao u raznim casopisima po celom svetu.
Sama linija je veoma dobro skinuta, obzirom na godine samog modela zaista treba spustiti kritike i gledati realno. Kome to ne polazi za rukom moze sada da bira i Spiritovu verziju istog modela. A ko ih voli moze i oba da stavi jedan do drugog i uziva.
UT granici svoje modele iz 993 serije u dve faze, prva i druga. Ovaj GT2 spada u prve serije jer model nema kociona klesta, ima losije farove i svetla u braniku kao i netapaciran pod. Kasnije su unapredili model i dodali kociona klesta, bolja svetla pogotovo u braniku a sam enterijer je dobio finiji patos, nije to ni klasican tepih ni gola sjajna plastika. I Minichamps je na nekim svojim modelima to koristio da "tapacira" patos. Recimo da bih to poredio sa najfinijom smirglom takav je osecaj pod prstima. Na zalost i pored truda i unapredjenja neke mane su i dalje ostale.
Kao sto sam rekao linija je dobro pogodjena i skunuta, prednji tockovi su malo labaviji i u prvi mah sam mislio da moj ima falinku ali svaki naredni UT koji mi je prolazio kroz ruku je imao isti problem. Ali cim se model postavi na tockove oni zauzmu neki minus ugao i model zaista fantasticno lezi na njima. Zadnji tockovi su "okaceni" na zajednicku sipku koja ima levo desno hod od mozda milimetar, melo iritirajuce ali ne mnogo. Obzirom da su ovo matori modeli do novog u MINT stanju nije lako doci a i ti primerci su uglavnom precenjeni. Ja sam moj uzeo polovan ali je model vrlo ocuvan. Moralo je pasti poliranje i stakala i samog modela da se dovede u neko najbolje moguce stanje. Ja sam zadovoljan, model nema grube mane, na par mesta po neka sitna tackica ali i to je aparat malo prenaglasio, sve u svemu zadovoljan sam. Model je uglavnom izradjen od legure osim donjeg dela prednjeg spojlera i zadnjeg poklopca motora koji je kod svih modela izradjen od plastike i naravno patos. Prorezi na poklopcu su pravi, razlika u nijansi boje na plasticnim i srebrnim delovima ne postoji, dakle sve je u jednom tonu-vrlo pohvalno. Farbanje je dobro, ima lepog sjaja, nema narandzine kore, metalik je sitan i fin, u ono vreme mislim da bolje farbanih i nije bilo. I za danasnje pojmove visoka ocena.
Godine na modelu su vidljive na veoma losim staklima, em su predebela em uzasno deformisu sliku. Retrovizori i brave su izliveni u jednom sa vratima sto kao prednost ima da ce teze doci do neke stete a mana je naravno da nema te prefinjenosti koju je recimo Aa pokazao sad na svom 993 modelu ( naravno i razlika u godinama je ogromna ). Levi i desni su asimetricno postavljeni na vrata kao i na 1:1.
Bocni zmigavac je takodje izliven sa karoserijom i naglasen neprovidnom bojom.
Farovi su i za danasnje pojmove dobri a kada vidim da neki i dalje uporno teraju po svom sa pinovima onda se ovde zaista nema sta zameriti, model ima dvocifren broj godina, punoletan, spreman za vojsku.
Zadnjim svetlima kao i svetlosnim grupama u braniku nedostaje dubina da bi delovali uverljivije ali prolaze, nije to toliko lose ni tragicno.
Felne na oko i sa neke udaljenosti izgledaju mocno. Polirani rub, uvuceno srce felne koje je tamnije boje, jasno izliven znak u centru felne, srafovi koji su jasno naznaceni,...zaista fantasticno. Mana je iza njih sto na plasticnim i veoma neuverljivim diskovima nedostaju kociona klesta ( naveo sam vec, mana prvih serija ). Na zalost polirani obruc felne nema vise savrsen sjaj, pokusao sam poliranjem ali nije se svuda vratio jednak, prednje su savrsene kao nove, zadnje nisu u tom stanju ali i dalje dobro to sve izgleda ako se izuzmu dve tri tackice. UT ima Problem sto dolazi do neke reakcije pa se boja od spoljnjeg dela felne podigne i ljusti kao da je sveza. Ocito je neka reakcija gume sa felnom jer ne znam zasto bi od spoljnjeg ruba to islo na modelima koji imaju obicne felne farbane u sebrnu boju ( Carrera recimo ). Taj Problem je izrazen i kod 993 i 996 serije za druge modele ne znam.
Poklopac motora je kako sam naveo kod svih modela od plastike.Otvara se lako zu neki bezvezan skripuci zvuk, cvrsto i samostalno stoji otvoren u bilo kom polozaju. Kako sam i rekao boja je jednaka sa metalno farbanim povrsinama, nijansa, sjaj, zaista na prvu se ne moze reci da je plastika dok se ne pipne i krene podizati.
Kada se poklopac motora podigne pogled odmah pada na hladnjak interkulera Turba, skriva maltene sve sto je ispod njega.
Poklopac gepeka se lako otvara jer su zazori oko njega malo veci, stoji samostalno u bilo kom polozaju a ispod poklopca kako se i ocekuje poprilicno golo, prosto ali ima sta da se vidi. Uporna sipka, par posuda, ni da ti pamet stane a ni da se razocaras. Recimo da ima svrhe da stoji u vitrini i sa otvorenim poklopcem gepeka.
Enterijer je mozda po meni i najlosiji deo modela...Vrata se otvaraju po sistemu dog leg, tabla sa satovima je vrlo prosta nalepnica, trebalo bi da ima bar plastiku da se naglasi dubina i reljef 5 okruglih satova. Kao sto sam rekao ovaj model ima potpuno golisav patos sa sjajnom plastikom, sedista su izradjena kao AA sto radi, precizan odlivak tvrde plastike, dvobojna su i dobro izgledaju. Vidljive su i kopce za pojaseve kojih nema u nikakvom obliku. Krov modela je bez ikakve obloge pa se vidi golisav delimicno ofarban metal sa plastikom prozora. Arhaicno i nedovrseno. Ajde, realno koliko nas i gleda u nebo modela....Ali da je mogao komad plastike da se stavi i da to nema veze sa starosti konstrukcije to svakako.
Patos modela je vrlo korektan, ne bi tu trebalo traziti neke mane jer sad ide trend uproscavanja modela pa treba biti sretan ako on uopste i ima neka otvaranja i neki detalj na patosu. Ako je vec tako onda sam vrlo zadovoljan onim sto vidim. Motor na zalost nije 3D jer je na patosu samo reljefno izliven donji deo i ofarban u srebrno a tamo gde jetrebalo biti suplje je crna puna plastika. Ceo motor sa sve izduvom je ofarban jednom nijansom boje, zavrseci su ipak vrlo losi, jesu plasticni ali i deluju tako. Mozda to tad nije moglo bolje ali sad kome toliko smeta mozda moze da se poigra i stavi metalne.
Za sam kraj model ne bih ocenjivao i davao mu neku ocenu ili epitete, dobar, los, prosecan iz razloga sto je zaista star i mnogo toga se od njegovog nastanka promenilo. Kada je izasao bio je zasigurno vrhunski, UT je stao i nestao, neki su napredovali i on je zaista poceo da deluje sve stariji i sve arhaicniji....U nekom momentu su modeli dostigli vrhunac, masovnom pojavom resina i DC modeli su poceli da se uproscavaju pa ce ocito doci vreme da se ovaj model opet vraca u klasu dobrih i aktuelnih ( bar je DC, sva otvaranja sa tacnom linijom ). Ako bi imao slobodu da menjam par stvari koje ne uticu mnogo na promenu tehnike proizvodnje i na krajnju cenu potrudio bih se da model ako je to moguce dobije bolja stakla, da se tabla malo realnije odradi pogotovo satovi ( bar maska da se kruzni satovi reljefno naglase ) i stavio bih ipak nesto na plafon modela. Ko ni sa tim nije zadovoljan ima izbor spomenutog GT Spirita pa moze da izvaga sta zeli i hoce
Нема коментара:
Постави коментар