петак, 24. март 2017.

Aston Martin Vaquish, 1:18 AUTOart


Iako sam zeljno iscekivao ovaj model od same najave od strane Aa, kada je objavljeno da ce biti kompozit nisam bas bio srecan ali nisam odustajao jer novije linije Astona ( od modela DB7 ) izuzetno volim. Izbor boja je odlican, cak 5 boja ( bela, krem, crna, volcano crvena i skyfall srebrna ). Tipovao sam na crvenu ili krem ali kada sam uzivo video skyfall srebrnu ipak sam se odlucio za nju jer mu odlicno stoji i nije klasicna srebrna, plavicasta nijansa pa menja jacinu plave u zavisnosti od jacine i vrsta svetla. Ali i do te boje put je bio dugacak i neodlucan zahvaljujuci prethodnom kompozitnom modelu koji sam kupio od ovog proizvodjaca ( predstavljen je i on na blogu ), Lambo Huracan.
Nakon velikog razocarenja i ovaj model sam doveo u znak pitanja da li vredi uzeti ili ipak odustati.
Na samu pojavu model me odusevljava i to je prelomilo da ga ipak uzmem iako sam znao sta me ovaj put ocekuje od composhit-a tj kompozita. Ali opet, prilika da se proizvodjacu da sansa se vidi ima li nekih pomaka koji su me razocarali na Huracanu a to je pre svega osecaj da je model skupa igracka od plastike koja se providi.
Model je na samoj granici cene od 200€, negde vise negde koji evro manje ali i 150 je mnogo dati po meni pa je gde god se uzme manje vise preplacen ( ako se ne uhvati za upola cene recimo ).
Model je uzet pre vise od pola godine, dakle sto bi se reklo dobro se otkravio i slozili su se utisci kako pozitivni tako i negativni pa se moze poceti sa nekim realnim pisanjem.
Model dolazi u klasicnoj Aa Display kutiji, nemam pojma kojoj ediciji pripada jer to ne pise a da je nesto drugaciji govori mala nalepnica na prozoru kutije koja ukazuje na plastiku. Od Aa imam Astone iz svih ulicnih serija ( Performance stariji kalup i novi doradjeni za model Vantage V8 i V12, Millennium seriju gde su smestili Rapide i Signature u kojoj je One-77) i iako je ovaj junak iz neznane serije mogao bi ga ugurati u Performance jer zaista odgovara detaljima koje ima Vantage V12. Iskreno ni Rapide a pogotovo One-77 realno ne preipadaju serijama u kojoima su smesteni ali OK, neka cudna Aa Politika.




Linija je dobro pogodjena, lepota je individualna stvar ali mene odusevljavaju Astoni i uboli su liniju i moj ukus ( osim ONE-77 koji mi je sav cudan ali svakako je on vanserijski auto ). Po meni nijedna boja mu ne stoji lose, cak ni crna iako na modelu skriva linije i karbon detalje pa mozda nije bas najsrecniji izbor.




 I dalje dobar plus na kompo modelima je ravnomerno farbanje ( iako ovaj ima jednu manu ali o tome kasnije ). Nema neravnomerne nijanse farbe, laka, narandzine kore, paint blistera, cak ni straha od ZP-a...Sve je ujednaceno i glatko. Aa je odavno poceo kombinaciju dva materijala na karoserijama pa se cesto desavalo da su branici od plastike a ostatak od metala. Kao rezultat dolazila je nejednaka nijansa boje koja se pogotovo videla na vestackom svetlu ili ako se model slika pod blicem. Obzirom da je sve od plastike toga vise nema, sve je jednako. Iako na slikama perla metalika deluje cudno pogotovo pod jakim zumom uzivo je to nepostojece, svakako lepa boja.
Gledano model sa neke dostance ( blize ili dalje ) sve je kako treba, zazori nisu veliki, jednaki su, stakla nisu predebela tj ne deformisu sliku, sve je skladno i proporcionalno, zaista model deluje maltene savrseno.

Taj sklad se nastavlja i poglednom na tocak. Guma deluje lepo i realno, felna takodje odlicno uradjena u nekom poluhrom fazonu i zaista deluje metalno, odlicno je izlivena, znak na centru felne dobro nanesen, srafovi naglaseni ali opet Aa odbija da stavi tj naznaci ventil na felni ( ne znam zasto to rade jer na nekim modelima, doduse skupljim stave ). Iza felne pravilno odmerene kocione celjusti sa naznacenim natpisom Aston Martin i diskovi koji imitiraju keramicke. Sve u svemu osim nepostojanja ventila vrlo dobro i realno.

Hrom na modelu je odlican i precizno uklopljen, Aa nas je davnih dana na to navikao, tu drze svoj nivo ( sva sreca ).


Znakovi su zasebni delovi, lepo su citljivi i tu nema zamerki. Oznaka modela je jetkana i odlicno uradjena. Nadam se samo da je trajna i da nece sama od sebe otpasti ( izbegavam da brisem model oko nje za svaki slucaj ).
Bocni usis je odlicno odradjen, precizno kao i retrovizori koji imaju savrsenu finocu a plus na sve to su oldicne karbonske aplikacije- Kao sto se vidi svi zazori su jednaki ( mozda prica Aa da sa ovim materijalom dobijaju na toj preciznosti i nije samo puko lupetanje...)
Ispod zadnjeg branika je naglasen difuzor, na njemu su sa svake strane izduvi koji su zaseban deo i naglaseni parking senzori ( fali kamera koju nisu stavili ).

Osim mogucnosti da se bolje obradi karoserija i time dobije na preciznosti i manjim zazorima kao pozitivno navodim da se neke stvari mnogo bolje mogu naglasiti na plasticnoj karoseriji. Kod Astona to su brave i poklopac tanka goriva. Kod DC modela to uglavnom postane nejasno jer na naznacenoj goloj karoseriji ide temelja boja, pa farba pa lak, dakle minimum tri sloja pokrivaju to i uglavnom se gubi na ostrini naznacenosti tih stvari ( brave, poklopci tankova, prskalice za farove, parking senzori...)

Setlosne Grupe su korektne, moglo je to i bolje ali Aa nkad nije bio vrhunski majstor u tome. Ne moze se reci ni da su lose, ali malo vise realnosti i dubine pogotovo na zadnjim ne bi nista skodilo.

Detalj koji je OK je kisni senzor na soferci, vidi se da se ipak vodilo racuna i o tim sitnicama kao i ulegnuce na krovu koje je odlicno odradjeno ( verujem da u DC tehnici to ne bi moglo tako dobro da se izvede ).
Ono po cemu su noviji Astoni poznati je otvaranje vrata tj ona se otvaraju pod malim uglom od oko 15 stepeni na gore sto sam pokusao prikazati na ovoj slici. Da to nije tako odradjeno model bi izgubio tu svoju draz ali sva sreca Aa je na svim Astonima to dobro odradio.






Enterijer ipak malo razocarava...Na stranu to sto je vristeca crvena sto sigurno nije po svacijem ukusu ali deluje preplasticno. Na zalost ni ONE-77 nije nista bolji, jednostavno Aa propusta priliku da to malo realnije odradi. Kvalitetna je to plastika ali sve je monotono i od iste plastike. I unutrásnji retrovizor su stavili na pogresno mesto. Prekidace jesu naznacili tampon stampom ali sve to deluje monotono, jeftino i neprimereno klasi a pogotovo ceni.

Jedna velika mana oko farbanja je neofarban donji deo spojlera sto se vidi na obe slike. Krajevi spojlera su jos farbani ali donji deo nije. Ne znam da li je to generalna mana ili je meni zapao takav, nisam gledao, tj primetio sam tek posle par dana razgledanja taj detalj. Ovde to i nije toliko strasno jer je plastika slicne boje kao i farba ali voleo bih videti crveni i crni model na tom delu kako izgleda. Kako god minus i to poprilican za taj propust, ipak pricamo o Aa modelu koji kosta oko 200€.



U gepeki nema sta da se vidi, tapaciran je, sarke postoje kao i gasni amortizeri koji deluju nekako neobradjeno. Unutrasnji deo poklopca gepeka deluje neobradjeno, kao da su ga u Aa zaboravili. Naravno i on je od plastike i osecaj otvaranja je cudan, voleo bih ga skinuti i izmeriti, mislim da nema ni 3gr i uopste se ne oseca kada se prstom podize osim sto sarke skripe a amortizeri grebu pa je uz cudan osecaj pod prstima dodat i los i osecaj u usima. Na sredini je jedan mali kruzni magnet koji gepek drzi zatvorenim da ne klopara.


Motor je raj za oci. Doduse taj pogled pod haubu mi je dobro poznat sa modela V12 Vantage i Rapide ali uvek je lepo videti ovako nesto i onda jos natpis V12 i 6.0. Kakav crni downsize, Aston tera svoju politiku. Inace zvuk tog motora je fantastican, uvek se radujem susretu sa Astonom negde u gradu u nadi da ce vlasnik malo jace stisnuti gas.


I hauba ima sarke i amortizere ali sreca ne proizvode onaj uzasan zvuk ali takodje je osecaj otvaranja smesan zbog lakoce haube. I ovde postoje cak dva magneta koja haubu drze i kad dodje skoro do kraja lepo uhvate i privuku haubu. Ono sto sam Huracanu jako zamerio je providnost karoserije pogotovo prednje haube ( kod Huracana gepek ). Pod losim svetlom se providila i svetlost je prolazila kroz nju, pod jacim to je tek bilo tragicno. Ne znam da li se neko jos zalio AUTOartu ili su oni uvideli sami taj problem i da li uopste to ima neke veze sa tim ali ovde je unutrasnji deo ofarban u crno i gle cuda, ne providi se.
Naravno, sve mrezice su suplje, i na haubi i na boku.
Patos modela je prosecan jer nema sta da se vidi ni na 1:1 autu. Delovi vesanja, deo izduva se vidi, ostalo je ravna plastika u sluzbi aerodinamike. Sve u svemu ceo patos je u dve boje, ne znam kod 1:1 da li je i u bojama tako monotono ali nije toliko ni bitno. Na patosu standardne informacije, razmera, proizvodjac, marka i tip modela i zemlja porekla.

Sve u svemu ovaj model me nije toliko razocarao kao Huracan mozda sam i nesvesno spustio kriterijum ). Da su odradili farbanje oko spojlera bolje zaista se spolja nema sta zameriti. Unutra je monotono dosadno nebitno i koja je boja, trebali su razlicitu plastiku upotrebiti za tablu, sedista,...Ali Aa nas je navikao na manje vise monotone i hladne enterijere. Pod haubom sve za desetku, Aston svoje bisere jos neskriva toliko a Aa to ume lepo da prenese. Osecaj u rukama....i dalje kao da drzim kinesku jeftinu igracku...samo sto je ovo sve samo ne jeftino na zalost.
Ako cu da trazim svetlu tacku u ovome onda je to izgled koji je odlican sa bilo koje udaljenosti cak i pred nosem dok je. Utisak kvari osecaj u rukama ali opet...modeli bar meni stoje u vitrini, ako sam svario resin mogu i ovaj jer u vitrini sa ostalim Aa Astonima ( a i drugim proizvodjacima ) nema apsolutno nikakve razlike, sasvim dovoljno da sam ipak zadovoljan modelom. I Huracan je dosao u zeleno polje kod mene tj nekako sam ga ipak privoleo, a da li bih ga opet kupio...ne znam, verovatno bi, ne drzim modele svaki dan po rukama a zadovoljstvo posedovanja i pogled na virinu materijal mi ne umanjuje.















Нема коментара:

Постави коментар