Firmu AUTOart ne treba posebno predstavljati. Svaki kolekcionar ih postuje i voli njihove modele. Zaista imaju siroku lepezu modela u razmeri 1:18 pa mislim da nema kolekcionara koji medju njihovim modelima ne moze naci bar jedan model za sebe a i svaka kolekcija verovatno ima bar jedan njihov model. Ne krijem, nekada su mi bili brend broj 1, obozavao sam ih, divio im se, neki modeli su im bili za mene gotovo savrseni...Ali kako vreme ide i sve se menja tako i oni....Od proizvodjaca koji je pravio meni jako interesantne modele odjednom su postali proizvodjaci nekih modela koji mene uopste ne doticu niti zanimaju. Ocigledno su se okrenuli nekom drugom trzistu gde sve to ima prolaz. Da to ne bude dovoljno odlucili su preci i na neke druge materijale, i sa DC modela preci na kompozitne. Pa cak ni to nije bilo dovoljno u srozavanju u mojim ocima nego i te nezanimljive modele su poceli uproscavai, pa nekad Aa kao pojam detalja postaje proizvodjac koji uvaljuje i podvaljuje a sve jos uvek po masnoj ceni dakle prvoklasni prodavci magle. Ali opet ko nas tera da pratimo sve to sto oni rade ? Aa kao proizvodjac kod mene polako odlazi u secanja na lepu proslost, svake godine sve manje i manje zanimljivog, svake godine sve losije i losije...
Fiat Abarth 1000TCR, sreci kako mojoj tako i mnogima sa ex yu prostora nije bilo kraja kada je taj model najavljen. Bbizio se dan prikazivanja, Aa je tad vec zasao u ludilo sa cenama, muljanja oko materijala i polako se ladila zelja za Abarthom. Izlazi po ceni od 220€, ni manjeg modela ni ludje cene. Malobrojni su skupili hrabrost i odvojili tu sumu i uzeli ga pa se jedno duze vreme nisu mogle naci neke bolje slike ovog modela i utisci kolekcionara. Na kraju krajeva jedno vreme se nije ni znalo da li je DC ili kompozit.
Kako god, eto ga i u mojoj garazi i na prozoru da pozira i da pokusam sagledati taj model malo bolje. Nisam odmah potrcao da pisem o njemu, kao sto se vidi slikan je dok je bilo prolecnog zelenisa, sada nakon maltene godinu dana sam ponovo uzeo model i pokusavam malo smirenije sagledati sve to. U medjuvremenu su se uspevali uz neke srecu i dovitljivosti nalaziti i po nizim cenama pa je postao i malo pristupacniji kolekcionarima ali opet daleko je to od onog koliko njih bi ga zelelo a koliko njih mozeili je spremno platiti tu sumu.
Linija po meni nije najtacnija, vrata i staklo na vratima ili je predugacko ili je model spljosten. Kome je dosadno neka uporedjuje, ja i dalje stojim iza Toga da Aa nije najtacnije preneo proporcije. Model ima sva otvaranja bar tako treba da bude.
Sitniji i krupniji detalji poput brisaca, brava, znakova, felni su uradjeni dobro, za ove pare se ocekuje da to bude na visljem nivou, jer ipak treba peosecno 200€ platiti ovaj model. Svetlosne grupe su dobro uradjene, sve su naravno od providne plastike dobrog kvaliteta, sve mrezice su suplje, sve je to i ocekivano.
Fiat Abarth 1000TCR, sreci kako mojoj tako i mnogima sa ex yu prostora nije bilo kraja kada je taj model najavljen. Bbizio se dan prikazivanja, Aa je tad vec zasao u ludilo sa cenama, muljanja oko materijala i polako se ladila zelja za Abarthom. Izlazi po ceni od 220€, ni manjeg modela ni ludje cene. Malobrojni su skupili hrabrost i odvojili tu sumu i uzeli ga pa se jedno duze vreme nisu mogle naci neke bolje slike ovog modela i utisci kolekcionara. Na kraju krajeva jedno vreme se nije ni znalo da li je DC ili kompozit.
Kako god, eto ga i u mojoj garazi i na prozoru da pozira i da pokusam sagledati taj model malo bolje. Nisam odmah potrcao da pisem o njemu, kao sto se vidi slikan je dok je bilo prolecnog zelenisa, sada nakon maltene godinu dana sam ponovo uzeo model i pokusavam malo smirenije sagledati sve to. U medjuvremenu su se uspevali uz neke srecu i dovitljivosti nalaziti i po nizim cenama pa je postao i malo pristupacniji kolekcionarima ali opet daleko je to od onog koliko njih bi ga zelelo a koliko njih mozeili je spremno platiti tu sumu.
Aa ga je spakovao u Millennium seriju, dakle klasicna Aa crna kutija, prozirna sa svih strana tako da je model odlicno vidljiv. Obzirom da Aa radi sve kutije identicnih dimenzija model u ovoj deluje pomalo izgubljeno, malen, praznog prostora oko njega toliko da se komotno jos jedan model mogao spakovati. Prednja hauba fiksirana nervirajucom zicom, vrata se drze nekom bezveznom providom plastikom, model klasicno fiksiran i to je to. Da bi uzivanje pocelo potrebno je malo truda uloziti da se sve lepo raspakuje i krenuti.
Aa ga je u samom startu ponudio u dve boje, sa plavom i crvenom straftom tj detaljima. U oba slucaja osnovna boja je mat. Na netu sam video da je jedan kolekcionar svoj lakirao bezbojnim lakom i meni licno se to veoma dopalo. Da li ce i Aa nastaviti da razvija ovaj kalup sa nekim komb boja...ko zna, nesto sumnjam.
Model u ruci je lagan, logicno, malen je, mat boja unosi zabunu da li je metal ili plastika. Model je definitivno DC to postaje jasno cim se model pocne vrteti po rukama. Dakle jedan od poslednjih DC modela, pa da vidimo dalje.
Linija po meni nije najtacnija, vrata i staklo na vratima ili je predugacko ili je model spljosten. Kome je dosadno neka uporedjuje, ja i dalje stojim iza Toga da Aa nije najtacnije preneo proporcije. Model ima sva otvaranja bar tako treba da bude.
Jasno, vrata, poklopac gepeka i cetvrto otvaranje je ??? Poklopac motora je svakako otvoren, stoji fiksiran ali postoje sarke. Caka je da postoje mali srafovi koji kada se odvrnu dozvoljavaju da se poklopac motora podigne i pruzi lepsi pogled na Motor. Vrata imaju male magnete da stoje zatvorena, nisu klimava i lako se otvaraju
Kabina je osiromasena kao i na pravom a za ovu cenu su mogli staviti i pojaseve od tkanine kao i jetkane kopce. Ali to je Aa, ni prvi ni poslednji put da ovakve i slicne stvari rade.
Patos modela je vrlo dobro i detaljno uradjen, detalja ima dosta da se moze uzivati i duze vreme gledati u patos. Na njemu su vec ustaljene stvari poput proizvodjaca, marke, zemlje porekla...Da fali malo zivosti i boje to svakako, ali ok, gde god da je model izlozen retko ce se videti ili da ce nego bas zagledati patos. Ali za ovu sumu se ocekuje dosta toga.
Kada se sve uzme u obzir model staje bez problema cak i u deciji saku a treba se dobro pomuciti platiti taj komad modela. Svakako precenjen, Aa nas je navikao da su im modeli debelo precenjeni i da zaista vise i nije moguce izvuci neku realnu cenu. Koliko ovaj vredi??? Vredi onoliko koliko je neko spreman da ga plati, neko ceka svoju priliku, popuste, nekom nije bio problem ni punu cenu platiti, koliko koga zanima i koliko je nekoga dotakao u srce. Nije prvi put da se ne misli razumom i glavom nego srcem a onda ni 220€ nije mnogo. Dok dodje to do glave vec je kasno, model u vitrini.
Нема коментара:
Постави коментар