петак, 10. фебруар 2017.

VW Golf 2, 1:18 Norev

Auto kome zaista neki uvod nije potreban, ne znam da li postoji osoba na prostorima ex-yu koja nece prepoznati Golfa koji je vec odavno usao u legendu i nekim krajevima ima kultni Status, cak dotle da se umesto u porodicu kunu u voljenog Golfa
Ono sto je nama kolekcionarima u razmeri 1:18 falilo je upravo jedan primerak takvog modela. Prvu zelju nam je ispunio Otto ali na zalost oni su se vise bacili u neka top izdanja i razne edicije, nigde ni traga ni glasa o onom komsijskom Golfu koji nas je svako jutro budio uz glasno klepetanje dizela i zu oblak dima da se pitas jel pozar ili samo bos pumpa nije kako treba. Nedugo za tim Norev na sajmu igracaka najavljuje dvojku kakvu smo u stvari cekali. Za pocetak izbacuju dve boje, tirkizna i metalik siva koje je izbacio prvo za jedan shop u Nemackoj u limitiranom izdanju 2000 ili 2500 komada, nisam siguran a mislim da nije ni bitno jer verujem da je taj podatak samo navlakusa i da su radjeni bez neke evidencije. Boje su lepe ali ja nisam trznuo ni na jednu, jednostavno nije to Golf sa nasih puteva. Posle dve godine napokon dolazi i nama dobro poznata dvojka, crvena u opremi Function koja bih rekao da je ekvivalent GL opremi i opet za dva shopa limitiran u navodno 1000 komada izlazi beli u CL opremi. Bas taj beli deluje kao da je TAS-ov. Iako su skoro identicni, nekih razlika ipak ima sto je bio dovoljan razlog da kupim oba. Nisam spomenuo da je Norev takodje izbacio i GTI verziju, prvo crvenu koja je izasla sa tirkiznim i sivim a pre nepune tri godine izasao je i crni.
Zadnja izdanja od pre par meseci nose svetlo plavu boju za "redovnu" dvojku i belu GTI verziju. Da li su ovo i konacne kombinacije boja pokazace vreme ali definitivno ce jednog dana ponovo doci u reizdanje
Samo pakovanje je klasicno Norev iz Collection serije. U pitanju je crna kutija "zastakljena" sa 4 strane. Model se nalazi na plasticnom postolju zasrafljenim sa dva srafa a cvrstinu celom pakovanju doprinosi ram oko postolja. Klasicno i efektno pakovanje, kutija je standardnih dimenzija pa ko svoje modele drzi u kutijama moze lepo da ih naslaze i kombinuje sa kutijama drugih proizvodjaca, AUTOart na primer.
Samo skidanje modela sa postolja nije problematicno ali treba biti pazljiv oko izvlacenja kroz ram da ne bi retrovizori platili ceh nepaznji. Oba modela su ispred mene, uglavnom cu pricati uopsteno a neke razlike izmedju oba modela cu naglasiti.
Linija je u principu dobro skinuta, malo smeta padajuca linija krova ka soferci sto dovodi da gornja linija vrata nije prava nego ima kosinu ka dole. U principu to je jedina greska oko skidanja linije bar ja nisam nasao vise. Lakiranje modela je uradjeno prosecno, nije bas ni najsjajnije ni glatko, ali ok, treba uzeti da je ovaj model sa cenom od 50-60€ ipak vise u low budget klasi i ako se tako gleda onda  mesta za neku zamerku i nema. Prednja svetla su dosta losa, izgledaju mutno i nedovrseno, to se zaista moglo bolje posebno jer Norev ipak to moze bolje. Ovakva odaju utisak da su se napunila vodom. Na jednom forumu sam Video da je vlasnik skinuo staklo fara i stavio unutra sjajnu alu foliju. Izgledalo je bolje ali ocito je Problem i u staklu fara koji ima jako gusta senila tj one sare po staklu fara. Maska i donja resetka ispod branika nisu suplji, nije se ni ocekivalo ali svejedno dobro je uradjeno. Branici su dobri pogotovo kod belog koji ima lepo izvucenu hrom lajsnu.Crveni ima oko celog luka prednjeg i zadnjeg blatobrana platicne lukove i siru bocnu lajsnu koja je farbana ( ne bas najpreciznije kao i na belom ).









Felne su dobro skunute ali rupe nisu suplje nego su farbane u crno. Meni licno smeta sto su prednji tockovi malo vise izbaceni nego sto treba, skoro na ivici blatobrana a i sirina guma deluje sumnjivo ( Norev je to, nema sanse da gume i tockove urade kako valja...). Iako su felne pune Norev je ipak uradio i diskove i kociona klesta koji se mogu videti samo kada se model okrene na krov. Tu su napravili i manji propust jer su i za zadnje tockove stavili diskove, da je GTI verzija pa Ok, ali koliko je meni poznato CL,GL verzije sa bilo kojim motorom nisu imale nazad diskove. Retrovizori su uradjeni sasvm dobro, brave takodje, cak i onaj pipak na bravi je vidljiv koji na pritisak otvara vrata a na belom ima na bravi i ona srebrna lajsna. Beli umesto bocnog zmigavca ima oznaku opreme dok crveni ima zmigavac i to umetnut od providne plastike. Zadnji deo ima dobru liniju, zadnja svetla su dobra, mogli su staviti i grejace zadnjeg stakla da utisak bude povoljniji ali i ovako je sve vrlo dobro. Moze se reci da je model spolja i vise nego opravdao i cenu i ocekivanja. Nejasan detalj su mi dve antene, jedna na levom prednjem blatobranu a druga na krovu. Model je naravno DC sa otvaranjima. Ima 4 otvaranja, siber i poklopac rezervoara se ne otvaraju sto zaista nije ni ocekivano. Sva otvaranja su uradjena dobro i cvrsto. Vrata se lako otvaraju, enterijer je vrlo poznat i uradjen je solidno, uzevsi u obzir cenovni rang cak i vrlo dobro. Fali stampa ma prekidacima ali sve je dobro naglaseno i izliveno, volani se razlikuju i beli ima onaj dobro poznati volan. Enterijer naravno nije tapaciran ali to ne kvari mnogo utisak. Tapacirung vrata je izliven iz jednog dela i malo smeta sto rukohvat za zatvaranje vrata nije supalj





Vrata gepeka stoje samostalno u bilo kom polozaju i nisu klimava, sve je vrlo cvrsto i odake utisak i kvaliteta i cvrstine. Polica se moze podici ali u gepeku nema sta da se vidi osim crne kutije.


Hauba takodje stoji samostalno otvorena u bilo kom polozaju a ispod nje se pruza zaista na oko lep prizor. Nije bas 1.6D i cist je ali motor zaista ima dosta detalja. Posuda za pranje soferke je bela, cep crven, posuda za antifriz je siva, kablovi, alternator, sipka za merenje nivoa ulja, sve se to vidi pod haubom i vidi se da je ulozen trud da sve to lepo izgleda. Bilo bi malo bezobrazno kritikovati prostor pod haubom, slazem se da je moglo to i bolje i ima bolje ali summjam da ti modeli kostaju 60-70 € ( pricam o punim cenama modela ).
Okretanjem modela na krov ukazuje se patos i za mene jedna iritirajuca stvar. Mrzim kada vidim da srafovi koji model fiksiraju za postolje seku kao ovde auspuh. Toliko mesta na patosu a dva srafa bas kroz cevi auspuha, da su ih bar za pola cm smakli i da cev nema prekid, nisu i tako je kako je. Patos i nije nesto posebno detaljan, ima tu sta da se vidi, lepo je naznaceno ali i sve izliveno iz jednog dela, tu su podaci o kom se modelu radi, proizvodjac i naravno cuvena zemlja porekla. Lepota patosa je za nizi cenovni rang ocito otisla u proslost i da te detalje nude samo oni skuplji modeli ( a i toga ima sve manje ).
Model se kotrlja lako, prednji tockovi se zakrecu, ne bas mnogo, takodje postoji i aktivno vesanje, nije velik hod ali postoji
Kada se sve uzme u obzir model uopste ne razocarava, odlican odnos placeno i dobijeno i zaista je to ona komsijska dvojka koja nas je svako jutro budila i nervirala ( osim sto je ovo 1.6 benzinac i to bez plina ).

1 коментар: