уторак, 7. фебруар 2017.

Porsche 911/991 Carrera GTS Coupe Mk1, 1:18 Schuco

Do sada Schuco je imao vrlo uzan krug modela automobila u razmeri 1:18 i iz tog razloga nisu se mnogo rasirili medju kolekcionarima. U jednom momentu udruzili su se sa komsijama Premium ClassiXXs sto je rezultiralo da i Schuco pocne da izbacuje resinske modele u svojim kutijama koji su bili blizanci sa pomenutim PC. Sreca taj brak ili saradnja nije dugo trajao pa je Schuco nastavio samostalno dalje, uglavnom u DC smeru iako su zadrzali i resine, uglavnom u vrlo skupoj PRO18 seriji
Na proslogodinjem Toy Fair-u u Nürnbergu prikazani su zanimljivi modeli kao noviteti a medju njima i nekoliko Porschea iz serije 991 u GTS izdanju. Posle 6 meseci izbaceni su prvo Coupe i Cabrio dok se na targu kao i jos nekoliko ostalih Porsche modela cekalo nekoliko meseci duze. Obzirom da Schuco modeli nikad nisu bili u grupi povoljnih lowbudget nego su bili u rangu skupljih ocekivala se cena od oko 160-180€ pa mozda cak i vise obzirom na sve sto su prikazali na sajmu. Kada se nedavno izasao po ceni od 100€ sreci nikad kraja. Po ocekivanoj ceni jednog modela dobijaju se dva, prepreke da se odmah uzmu oba nije bilo. Za sad cu se ograniciti na Coupe verziju a cabrio nekog drugom prilikom kao i targa model
Kako je i najavljeno model je dc sa svim otvaranjima pa cak i vise od danasnjeg standarda pogotovo za cenu od 100€. Masa modela je nepunih 960 grama sto ga cini najtezim modelom serije 991 koji imam a imam za sada sve proizvodjace koji su ga radili. DC modele su pored Schuca uradili Minichamps ( nekoliko verzija ) i Welly ( Carrera S ) dok su kao resin seriju 991 radili GT Spirit u mali milion raznih verzija i edicija kao i Spark ( nekoliko verzija a naceli su i Mk2 seriju sa serijom turbo  S ).
Model je upakovan u klasicnu Schuco kutiju, stiropor koji se nalazi u crnoj kartonskoj kutiji sa slikama modela. Za sada je izbacen samo u lepoj Carmin crvenoj boji, da li ce biti jos boja i kojih ne zna se. Na ovogodisnjem Toy Fairu nista povodom novih boja ili verzija nije receno. Model nije fiskiran u stiroporu pa uzivanje prilikom raspakivanja brzo moze da pocne. Model je kao sto sam rekao vrlo masivan i cvrst, nista ne klopara ne zvecka...Patos modela je delimicno izradjen od legure kao nekada Aa sto je radio, za danasnje vreme vrlo cudno i neobicno.









Linija modela je dobra, farbanje osrednje, tu je Schuco uvek bio problematican, nesto jesu ispravili ali se bojim da ce lako i brzo doci do ostecenja na farbi pogotovo crnih resetki koje se same od sebe gule kao i izduvne cevi koje na nekim mestima ostaju bez crne farbe. Kao sto sam rekao model je DC sa svim otvaranjima sto podrazumeva vrata, poklopac gepeka i motora. Otislo se i korak dalje pa je ponudjeno otvaranje poklopca tanka kao i dizanje zadnjeg spojlera. Takodje dodate su sarke i amortizeti a poklopac gepeka je i dalje ostao na polugama sa amortizerima.







Motor je zaista minimalan i nem sta da se vidi ali moram reci da je najbolje uradjen do sada ( bolje od PMA i Welly-ja ).
Tockovi tj felne i gume su odlicno uradjeni kao i kocioni sklop, zakretanje tockova je lako, kotrljanje je solidno, moglo je malo bolje.

Svetlosne grupe su dobro uradjene pogotovo zadnje ali tu ipak jos Schuco kaska za Spiritom koji je svetla uradio bukvalno kao na 1:1 autu.



Enterijer je dobar, sedista cak imaju mogucnost pomeranja napred-nazad, podesavanje nagiba naslona, pojasevi od tkanine su takodje prisutni, tepih je vec neki Standard, tj. bar bi trebao biti. Mana je sto nisu markirane sve oznake na prekidacima ali to ne rade vise ni proizvodjaci na mnogo skupljim modelima. Ocigledno je da kvalitet i posvecenost detalja vremenom opada kod svih. Otvaranje vrata je gotovo idealno. Vrata su dobro pricvrscena, zazori su vrlo dobri ali je potrebna veca sila da se ona otvore. Samim tim se rizikuje da se prilikom povlacenja polomi rucica na vratima ili ko vuce preko retrovizora da mu ostane u ruci.






Na patosu modela postoji malo podataka, proizvodjac i model ali bez karoserijske oznake sto navodi da sve tri verzije koriste isti patos. Raduje sto nema one cuvene oznake MADE IN CHINA na patosu iako je jasno da model potice odande.
Kada se saberu i oduzmu svi utisci model je dao mnogo za razumne novce. U jednom momentu pojedini shopovi su mu podigli cenu za 40% ali vidim da je od nedavno opet aktuelna redovna cena a kao vode ga da je na popustu. Klasicna lopovska posla, poskupe pa spuste na redovno i kao na popustu je.
I pored mora raznih verzija i edicija 991 serije Schuco je za sad jedini koji je coupe izdao u veoma privlacnom GTS izdanju. Kod Cabria je stanje jos zanimljivije, od dvocifrenog broja coupe verzija kao Cabrio 991 postoji samo kao PMA model u verziji Carrera S u 3 boje. Beli Cabrio u GTS izdanju od Schuca je pavo osvezenje. Sa targa modelom su ukrstili koplja sa GT Spiritiom jer su odradili potpuno istu verziju s tim da Spirit nudi carmin crvenu i sivu boju a Schuco metalik plavu. Cene su im trenutno izjednacene pa ko sta voli.
Ovaj model tako malo razdvaja do modela koji za svoju cenu nudi najvise...Da su vise obratili paznju na kvalitet sklapanja i finalne obrade ovo bi definitivno bio savsen model. Ovako sam svoju srecu sa ovim modelom nasao tek iz drugog puta. Iako sam poprilicno tolerantan za razne sitnije falinke model koji mi je prvi put stigao jednostavno nisam mogao zarzati...Em lose farbanje i ostecenja na farbi pa na sve to falili su mu i delovi a Chrono sat sam cak dobio i visak. Iakoje na tabli stajao jedan u kabini je zveckao i leteo drugi. Lepo od Schuca sto daje viskove ali nek povedu racuna malo o svemui bice dobro i njima i kolekcionarima pogotovo jer su poceli sa sve boljim modelima a cenama verujem da su skupjim proizvodjacima trn u oku. Ono sto oni nude u rasponu od 100-170€ retko ko jos nudi po tim cenama. Jedino su ostali porpilicno skupi i relativno vecini nedostizni sa redovnim cenama u svojoj resinskoj PRO18 seriji




Нема коментара:

Постави коментар